דרמה: בג"ץ התכנס בהרכב מורחב לדון בחוק הנבצרות

ישראל רובין No Comments on דרמה: בג"ץ התכנס בהרכב מורחב לדון בחוק הנבצרות

בית המשפט העליון יקיים היום דיון שני בעתירות המבקשות לפסול את התיקון לחוק יסוד הממשלה, העוסק בהוצאה לנבצרות של ראש ממשלה רק בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית. חברי הקואליציה הבהירו כי אין לבג"צ כל סמכות לדון בחוק ולשלול את הכרעת הבוחר

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון ידון הבוקר (חמישי) בשעה 10:00 פעם נוספת, בהרכב של 11 שופטים, בעתירות נגד חוק הנבצרות (תיקון לחוק יסוד הממשלה), שקבע כי רק הכנסת או הממשלה רשאיות להכריז על נבצרותו של ראש הממשלה ורק בשל סיבות בריאותיות. בעתירות נטען כי החוק פרסונלי ודינו בטלות. 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס לדיון: "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו.

לוין הוסיף: "משמעות דחיית תחולת חוק הנבצרות היא שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יוכל לקחת לעצמו יש מאין סמכויות שמעולם לא ניתנו לו, ולדון באפשרות ההזויה כשלעצמה להוציא ראש ממשלה לנבצרות, וכל זאת בניגוד מוחלט לתוצאות הבחירות. העותרים מבקשים למעשה להדיח את ראש הממשלה נתניהו, כדי לשים סוף לשלטון הימין. נכשלו בקלפי, וכעת מבקשים לבטל את תוצאות הבחירות.

הוא תקף: "תוצאת הדבר היא שבישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה, אלא שלטון של אנשים ששמו עצמם מעל העם. מעל הכרעת הבוחר בקלפי. בית המשפט שוב מבקש להתערב בחוסר סמכות מוחלט בחוק יסוד. הוא שוב שם עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל החוק. זו לא דמוקרטיה".

לפני כחודשיים כבר הוציאו השופטים צו על תנאי שבו הורו למדינה לנמק מדוע לא תידחה כניסתו של החוק לתוקף לכנסת הבאה. אם אכן השופטים יפסקו כך לבסוף – הם יעניקו למעשה ליועצת המשפטית לממשלה את האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות על דעתה האישית.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הביעה תמיכה בדחיית תחולתו של החוק. היועמ"שית אף התנסחה בחריפות בתגובתה לבית המשפט, היא כתבה כי מדובר במקרה קיצון של שימוש לרעה בסמכות המכוננת, במטרה להשפיע על הליך משפטי תלוי ועומד. לדבריה: "הרשות המכוננת גויסה באופן בוטה כדי לתת מענה לעניינו המשפטי האישי של ראש הממשלה ועל מנת לשחררו ממגבלות משפטיות שהוטלו עליו".

אתמול הבהיר שר התקשורת שלמה קרעי: "לא נוכל לקבל את ביטולו של חוק היסוד. גם בג"ץ לא מעל החוק". דברים דומים אמר קרעי לאחרונה בריאיון ל'קול חי'.



0 תגובות